PHIG.pl
»
Eksperci radzą
» Ranking agencji PR według fee income za rok 2018
Związek Firm Public Relations od sześciu lat publikuje Ranking agencji PR wg fee income. Celem rankingu jest ukazanie właściwego charakteru usług PR na rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów. Pojęcie „fee income” jest definiowane jako różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów, czyli sumą honorariów i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi. W tym roku, po raz pierwszy ranking stanowi część publikacji „Raport PR”, w którym podkreślono istotną rolę PR-u w funkcjonowaniu firm oraz zamieszczono serię artykułów dotyczących reputacji.
Wyniki prezentowane w rankingu są weryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską, a audyt obejmie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację oraz przygotowanie raportu. Ranking ma charakter otwarty, co oznacza, że mogą wziąć w nim udział agencje PR, których główną działalnością jest świadczenie usług public relations. Mogą to być również grupy kapitałowe spełniające powyższy warunek. W przypadku grup kapitałowych w rankingu są uwzględniane przychody tylko z tych podmiotów z grupy, których głównym przedmiotem działalności jest świadczenie usług public relations.
więcej na: https://zfpr.pl/ranking-agencji/
RAPORT 2019