Co nowego u naszych Firm Członkowskich

PHIG.pl » Co nowego u naszych Firm Członkowskich » Raport kwartalny PZPM i KPMG w Polsce „Branża motoryzacyjna”

Raport kwartalny PZPM i KPMG w Polsce „Branża motoryzacyjna”

KPMG Sp. z o.o

  • Dodano 01 sierpnia 2016
  • ·

Wyjątkowo dobra pierwsza połowa 2016 roku dla polskiej branży motoryzacyjnej - Raport kwartalny PZPM i KPMG w Polsce „Branża motoryzacyjna”, Edycja Q3/2016


W pierwszej połowie 2016 roku zarejestrowano w Polsce 210,7 tys. nowych samochodów osobowych – aż o 18,5% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najszybciej rośnie popyt na duże MPV oraz samochody sportowe, kabriolety, luksusowe limuzyny, a także na kombivany i duże SUV-y. W samochodach użytkowych odnotowano najlepsze wyniki od kilku lat – w pierwszej połowie 2016 roku zarejestrowano 29,8 tys. samochodów dostawczych, co stanowi wzrost o 22,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie w tym samym czasie zarejestrowano 13 250 samochodów ciężarowych o DMC>3,5t, 30,0 % więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Dobre wyniki wypracowały także ulokowane w Polsce fabryki motoryzacyjne. Łącznie wyprodukowano 378,4 tys. pojazdów w pierwszej połowie br., co oznacza wzrost o 4,7% r/r.

 

 

Silny trend wzrostowy za sprawą klientów instytucjonalnych rejestrujących samochody osobowe

 

W II kwartale 2016 roku zarejestrowano w Polsce 106,0 tys. nowych samochodów osobowych, tj. o 23,2% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Sektor motoryzacyjny zawdzięcza ten wynik  przede wszystkim nabywcom instytucjonalnym – ich rejestracje w pierwszej połowie 2016 roku zwiększyły się o 26,6% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zakupy klientów indywidualnych wzrosły w mniejszym stopniu – o 5,7% r/r. Tymczasem rekordowe liczby rejestracji widoczne były w segmencie marek premium.

 

Rekordy bije segment marek premium. Dynamiczny wzrost rejestracji w tym segmencie obserwowany jest już od kilku lat. W pierwszej połowie 2016 roku rejestracje marek premium wzrosły aż o 31,8% r/r, podczas gdy sprzedaż marek popularnych wzrosła o 17,0% Widoczna jest wyraźna dominacja (86,2%) nabywców instytucjonalnych w tym segmencie. Przybyło ich 33,8% więcej niż przed rokiem. Jednak co ciekawe, w analizowanym okresie widoczny był również stosunkowo silny wzrost rejestracji pojazdów przez klientów indywidualnych (o 20,6% r/r), podczas gdy w roku poprzednim, zainteresowanie nabywców indywidualnych markami premium malało – komentuje Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.


Więcej... Raport kwartalny PZPM i KPMG (skrót)