Co nowego u naszych Firm Członkowskich

PHIG.pl » Co nowego u naszych Firm Członkowskich » Asseco dostosowało medyczne systemy IT do warunków pandemii

Asseco dostosowało medyczne systemy IT do warunków pandemii

Grupa Asseco

  • Dodano 03 kwietnia 2020
  • ·

Dzięki aktualizacji wdrożonej przez Asseco Poland dla NFZ, system eWUŚ, który potwierdza uprawnienia do bezpłatnych świadczeń medycznych, informuje jednocześnie o kwarantannie danego pacjenta i dacie jej zakończenia. Integracja tzw. znacznika kwarantanny z systemami IT, dostarczanymi przez Asseco Poland dla szpitali i przychodni, podniosła bezpieczeństwo pracy lekarzy i personelu medycznego

W warunkach dynamicznego rozwoju pandemii, szybki dostęp lekarzy do rzetelnej informacji o pacjentach zagrożonych zachorowaniem na COVID-19 jest bardzo ważny dla sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania systemu ochrony zdrowia. Osoba objęta kwarantanną nie może opuszczać miejsca zamieszkania, a tym samym korzystać z porad lekarskich poza nim.

25 marca br. system eWUŚ został uzupełniony o tzw. znacznik kwarantanny. Dzięki temu, przy nazwisku pacjenta objętego kwarantanną oprócz informacji o prawie do świadczeń,pojawia się adnotacja o kwarantannie i czasie jej obowiązywania. To ważna informacja dla lekarzy, którzy do tej pory mogli się opierać wyłącznie na oświadczeniu pacjenta.

Systemy medyczne używane przez lekarzy oraz personel medyczny w szpitalach (system AMMS) oraz samodzielnych przychodniach i gabinetach lekarskich (system mMedica) w sposób automatyczny prezentują informację o kwarantannie pobieraną z systemu eWUŚ. Funkcjonalność ta jest już dostępna dla wszystkich placówek ochrony zdrowia, posiadających te systemy. Wiecej na: https://asseco.com/news/asseco-dostosowalo-medyczne-systemy-it-do-warunkow-pandemii-3781/