Co nowego u naszych Firm Członkowskich

PHIG.pl » Co nowego u naszych Firm Członkowskich » Raport KPMG International pt. „Global Automotive Executive Survey 2019”

Raport KPMG International pt. „Global Automotive Executive Survey 2019”

KPMG Sp. z o.o

  • Dodano 21 lutego 2019
  • ·

Kluczowym trendem w branży motoryzacyjnej do 2030 r. będzie zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizacja – wynika z badania KPMG przeprowadzonego wśród ponad 3 tys. przedstawicieli kadry menedżerskiej z firm motoryzacyjnych

KPMG Global Insights                                      

                                                                                      

Zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizacja trendem nr 1 w motoryzacji

                                                                                           

Raport KPMG International pt. „Global Automotive Executive Survey 2019”

 

Kluczowym trendem w branży motoryzacyjnej do 2030 r. będzie zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizacja – wynika z badania KPMG przeprowadzonego wśród ponad 3 tys. przedstawicieli kadry menedżerskiej z firm motoryzacyjnych. Blisko 70% respondentów uważa, że do 2030 r. mniej niż 5% samochodów będzie produkowanych w Europie Zachodniej. Jednocześnie aż 3 na 4 menedżerów z branży jest zdania, że rodzime surowce są faktycznym motorem napędowym preferowanej w danym kraju technologii układu napędowego.

 

Zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizacja powróciły jako kluczowy trend w branży

 

W tegorocznej edycji globalnego badania KPMG, 59% przedstawicieli kadry zarządzającej wskazało zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizację jako kluczowy trend do 2030 r. Po dwóch latach trend ten powrócił na czołową pozycję w corocznym zestawieniu, opracowywanym na podstawie opinii respondentów. Na drugim miejscu znalazł się rozwój pojazdów elektrycznych o napędzie akumulatorowym i pojazdów elektrycznych napędzanych ogniwami paliwowymi (56%). Zdaniem ankietowanych, najmniej istotnymi trendami są zmniejszenie pojemności i optymalizacja silników spalinowych (35%), a także racjonalizacja produkcji w Europie Zachodniej (31%).

 

Rozwój technologiczny i zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem będą nadal najważniejszymi trendami w przemyśle motoryzacyjnym. Stopniowo ewoluujemy w kierunku nowego ekosystemu, w którym tradycyjny przemysł motoryzacyjny współpracuje z głównymi graczami z sektora technologii. Istotną rolę w tym ekosystemie odgrywa również gospodarka oparta na współdzieleniu, a rosnąca popularność współdzielenia samochodów jest tylko jednym z przykładów – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.

 

 

 

O RAPORCIE

Coroczny raport KPMG International pt. „Global Automotive Executive Survey” analizuje wiodące trendy w branży motoryzacyjnej na świecie. Edycja 2019 powstała na podstawie wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 tys. przedstawicielami kadry zarządzającej, prezesów, dyrektorów, członków zarządów oraz menedżerów. Badanie przeprowadzono w terminie od października do listopada 2018 roku metodą kwestionariuszy online. Wśród przebadanych respondentów około 1/3 pochodzi z firm z Europy Zachodniej i Wschodniej, a 14% z Ameryki Północnej. Około 10% pochodzi z Ameryki Południowej, Indii i Azji Południowo-Wschodniej, Chin oraz regionu Japonii i Korei Południowej. Reszta świata jest reprezentowana przez pozostałe 6%.

 

 

O KPMG:             

KPMG to międzynarodowa sieć firm świadczących usługi z zakresu audytu, doradztwa podatkowego, gospodarczego i prawnego. KPMG zatrudnia 189 000 pracowników w 152 krajach. Niezależne firmy członkowskie sieci KPMG są stowarzyszone z KPMG International Cooperative (“KPMG International”), podmiotem prawa szwajcarskiego. Każda z firm KPMG jest odrębnym podmiotem prawa. W Polsce KPMG działa od 1990 roku. Obecnie zatrudnia ponad 1 800 osób w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Więcej na stronie kpmg.pl

 

****

Kontakt dla mediów:

Patrycja Kowalczyk, e-mail: patrycjakowalczyk@kpmg.pl, tel.: (22) 528 11 87 lub 664 718 676

Krzysztof Krzyżanowski, e-mail: kkrzyzanowski@kpmg.pl, tel.: (22) 528 11 14 lub 508 047 582

Jakub Malczewski, e-mail: jmalczewski@kpmg.pl, tel.: (22) 528 15 72 lub 605 511 308