PHIG.pl
»
Co nowego u naszych Firm Członkowskich
» Rośnie zainteresowanie usługami online w ubezpieczeniach
Raport KPMG w Polsce pt. „Jeden klik od ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe?
Oczekiwania i zachowania konsumentów cyfrowych a skuteczne strategie ubezpieczycieli”
W ciągu ostatnich czterech lat liczba cyfrowych konsumentów w populacji dorosłych Polaków wzrosła siedmiokrotnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce 92% konsumentów cyfrowych korzysta z usług ubezpieczeniowych, a co dziesiąta badana osoba utrzymuje kontakt z ubezpieczycielem przynajmniej raz w miesiącu. Po tym, jak szerokie wykorzystanie usług bankowości internetowej stało się standardem, rośnie zainteresowanie usługami online w ubezpieczeniach. Obecnie 12% konsumentów cyfrowych korzysta z indywidualnego internetowego konta klienta do obsługi swojego ubezpieczenia, ale aż 54% uważa, że takie rozwiązanie byłoby bardzo przydatne. Konsumenci cyfrowi oczekują, że poszczególne kanały, z których korzystają najczęściej ubezpieczyciele (internet, agenci, infolinia) będą ze sobą zintegrowane w procesie sprzedaży i zarządzania polisami. Preferencje konsumentów cyfrowych wyprzedzają dostępne obecnie funkcjonalności cyfrowe na rynku ubezpieczeń, na którym agenda cyfrowa stanie się standardem w zakresie obsługi dopiero w perspektywie kolejnych 5-7 lat.
Raport: Jeden klik od ubezpieczenia - czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe? dostępny TUTAJ