Media

PHIG.pl » Media » Znaczący wzrost zakupów online w Hiszpanii

Znaczący wzrost zakupów online w Hiszpanii

  • Data wydarzenia 21 czerwca 2017
  • ·
  • Publikacja 21 czerwca 2017
  • ·

Handel elektroniczny zyskuje na znaczeniu w Hiszpanii, chociaż tradycyjne sklepy są w dalszym ciągu preferowanym miejscem zakupów - to jeden z głównych wniosków raportu "Total Retail 2017" przygotowanego przez PwC.

Wzrasta – w porównaniu z poprzednim rokiem – z 19 % do 27% liczba hiszpańskich klientów, którzy kupują online przynajmniej raz na tydzień i z 48% do 58% liczba konsumentów, którzy robią zakupy przez Internet przynajmniej raz w miesiącu.

 

Sklepy stacjonarne są nadal ulubionym kanałem zakupowym wśród hiszpańskich konsumentów, ale powoli tracą one na ważności. Liczba Hiszpanów korzystających przynajmniej raz w tygodniu ze sklepu tradycyjnego zmniejszyła się z 66% do 45% w stosunku do poprzedniego roku. Większa znajomość produktu lub całej linii, możliwość sprawdzenia dostępności artykułu w innych powiązanych firmach, spersonalizowane oferty oraz atrakcyjne środowisko są, dokładnie w takiej kolejności, powodami, które motywują  konsumentów do ciągłego korzystania ze sklepów tradycyjnych.

 

Raport sugeruje, co firmy dystrybucyjne i konsumpcyjne powinny zrobić jeśli chcą odnieść sukces podczas rywalizacji w środowisku tak skomplikowanym jak dzisiejsze:

• Inwestować w mobilne strony www, nie w aplikacje,
• Inwestować w talenty w handlu tradycyjnym i cyfrowym,
• Inwestować w analizowanie informacji, nie tylko w ich zbieranie,
• Inwestować w bezpieczniejsze platformy,
• Inwestować w showrooming,
• Inwestować w historie i unikać reklamy tradycyjnej,
• Inwestować w strategię Amazon.com,
• Inwestować w stałych klientów,
• Inwestować w autentyczność produktów danej marki,
• Inwestować w produkty związane ze zdrowiem.

 

Pełny raport:

http://www.pwc.es/es/retail-consumo/total-retail-2017.html