PHIG.pl
»
Media
» Wzrost liczby transakcji online w Hiszpanii o 22% w 2016 roku
Handel internetowy w Hiszpanii dynamicznie rośnie i w 2016 roku został oszacowany na 25 354 milionów euro, osiągając tym samym wynik o 22,2% wyższy niż w 2015 roku, wynika z danych zawartych w Badaniu Handlu Elektronicznego B2C (Business to Consumer) 2016 zrealizowanym przez hiszpańskie Narodowe Obserwatorium Telekomunikacji i Społeczeństwa Informacyjnego (ONTSI).
Do rozwoju handlu online przyczynił się przede wszystkim wzrost średnich wydatków, jakie ponoszą kupujący, a także liczba osób robiących zakupy online, która zwiększyła się o 3,6% (21 milionów, czyli 65,9% wszystkich internautów). Innym czynnikiem jest zwiększenie ogólnej liczy internautów, która w 2015 wynosiła 81,7% całości ludności, a obecnie wzrosła o 0,9 punktów procentowych.
Karty kredytowe i debetowe ciągle są najchętniej używaną formą płatności (67%). Drugą najchętniej wykorzystywaną metodą są transakcje za pomocą systemów płatności typu PayPal (w 2015 wyniosły 22,9%; w 2016 wzrosły do 28,1%). Płatność za towar za pobraniem jest coraz rzadziej wybieraną metodą (7,8%), podobnie jak płatność za pomocą telefonu (0,3%).
Robiący zakupy w sieci najchętniej korzystają z internetu w celu rezerwacji noclegów lub wycieczek (46,6%), kupna biletów przejazdowych (46,4%), ubrań, akcesoriów i sprzętu sportowego (46,5%) oraz biletów na różne wydarzenia (43,2%).
71,6% robiących zakupy online nabyło fizyczny produkt, który wymaga wysyłki, a 21,5% kupiło jedynie produkty cyfrowe. Jeśli chodzi o wymiar finansowy, 28,5% zakupów internetowych wymagało wysyłki fizycznej (7 209,2 milionów euro), natomiast w przypadku 68,8% zakupów online nie było to konieczne (17 383,6 milionów euro).
Żródło:
http://www.lamoncloa.gob.es/serviciosdeprensa/notasprensa/minetur/Paginas/2017/231117comercioelectron.aspx