Aktualności

PHIG.pl » Aktualności » Konferencja - Marka Polskiej Gospodarki

Konferencja - Marka Polskiej Gospodarki

  • Data wydarzenia 30 września 2011
  • ·
  • Publikacja 09 sierpnia 2011
  • ·

30 września 2011, Warszawa

 

 

Dnia 30 września 2011r, w Sali „Pod Kopułą”  Ministerstwa Gospodarki przy Placu Trzech Krzyży 3/5, odbyłą się konferencja poświęcona promocji polskiej gospodarki za granicą, podczas któej miała miejsce inauguracja znaku Marki Polskiej Gospodarki.

 

Prelegentami byli Wicepremier, Minister Gospodarki Waldemar Pawlak oraz Pan Michał Zieliński z naszej firmy członkowskiej Ageron Polska. Pan Michał, wraz ze swoim współpracownikiem Panem Jose Felipe Torres z Bloom Consulting zaprezentowali wyniki przeprowadzonych przez nich badań wizerunkowych polskich marek za granicą i przedstawili nowe logo oraz koncepcję wdrożenia Marki Polskiej Gospodarki.

 

W dużym skrócie: badania wizerunkowe przeprowadzone w 9 krajach (Niemcy, Włochy, Francja, Niderlandy, Rosja, Czechy, Stany Zjednoczone, Chiny, Ukraina) pokazały, że o polskich markach i gospodarce zagraniczni przedsiębiorcy albo nie wiedzą nic, albo mają o nich dobrą opinię. Co istotne: nie mają negatywnych skojarzeń. Najczęściej pojawiająca się pozytywną opinią związaną z Polską była zdecydowanie pozytywna ocena samych Polaków, jako ludzi przedsiębiorczych, łatwo uczących się i posiadających duże zdolności do nauki języków obcych. Dlatego też, w formie graficznej loga promującego polskie marki wykorzystano postaci ludzkie, połączone w sieć współpracujących ze sobą jednostek. Logo przesyłam w załączeniu.

 

Wdrożenie Marki Polskiej Gospodarki zakłada działania pozwalające na poprawę współpracy pomiędzy instytucjami odpowiedzialnymi za promocję Polski za granicą, duży nacisk położony jest również na wypromowanie Marki w Polsce – wśród polskich przedsiębiorców i wszystkich mieszkańców. W zakresie promocji Marki za granicą autorzy projektu proponują głównie wykorzystanie nowych mediów – Internetu, sieci społecznościowych, jak również działań związanych z public relations i działań skierowanych do dziennikarzy zagranicznych reprezentujących media o tematyce gospodarczej.

 

Podczas Konferencji wręczone zostały statuetki z nowym logo Ambasadorom Marki Polskiej Gospodarki – przedstawicielom dużych polskich firm, których produkty mogą dobrze reprezentować Polskę za granicą, i które zdecydowały się na wsparcie projektu już od początku: Prof. Andrzejowi Blikle, Czesławowi Langowi oraz firmom: LOT, SOLARIS i CD Projekt Red. Projekt wspierają również firmy: Dr Irena Eris, Fakro, Kler i Adamed.

 

Pan premier Pawlak zachęca wszystkie polskie firmy i instytucje do promowania nowej, ujednoliconej formy graficznej reprezentującej polską gospodarkę.

 

„Marka Polskiej Gospodarki” powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poddziałanie 6.5.1.